Jedna od najvažnijih grana privrede u Srbiji je „industrija“ kladjenja. Ako bi neko prebrojao sve kladionice u Srbiji lako bi ustnovio da je to delatnost koja dominira. Samo u ulici Vojislava Ilica u Beogradu,od pozorišta na Crvenom krstu do stadiona Sindjelic, ima ih desetak. Svi se klade; muškarci,žene, deca…Često šetam tom ulicom i vidjam da iz zadimljenih i zagušljivih kladionica izlaze unezverena lica nalik na grogirane boksere,medju njima i dečaci sa školskim torbama.
Apsolutno je na mestu inicijativa narodnog poslanika i predsednika Odbora za obrazovanje i nauku Muamera Zukorlića da se kladionice izmeste van gradova i naseljenih mesta,a to je moguce ako bi se izmenio Zakon o igrama na srecu.
Srpski sport nema nikakve vajde od kladionica iako su gotove sve igre bazirane na zbivanjima u sportu. Lutrija Srbije,koja bi po pravilu trebalo da bude nosilac svih aktivnosti iz ove oblasti, godinama je bila svetski rekorder i ozbiljan kandidat za Ginisa – poslovala je negativno. Možda je to odgovor zašto su te poslove preuzeli snalažljivi vlasnici privatnih kladionica.
Ja sam nebrojeno puta postavljao pitanje zašto od svakog uplaćenog tiketa bar JEDAN dinar ne ide u fond za razvoj školskog sporta. Zvanični podaci o broju dece koja imaju probleme sa krivom kičmom ili ravnim tabanima (više od 95%) odavno su zabrinjavajući,a upozorenje da ce 2025.godine u Srbiji biti 3.7 miliona gojaznih je alarmantno.
Umesto na igralištima i u salama decu često vidjamo i u kladionicama koje se u nekim gradovima (na primer Novi Pazar) nalaze tik uz osnovne i srednje škole.
Najveci priredjivač kladioničarskih igara Kompanija MOZZART – otišla je korak dalje.Njeni marketing-majstori su odlučili da obnavljaju i grade košarkaške terene u mnogim gradovima u Srbiji. Na TABLAMA i terenima je logo MOZZARTA. Oni svesno ulažu u budućnost. Svoje buduće mušterije traže medju najmladjima. Na svakoj tabli nalazi se prepoznatljivi logo kladionice.
Na tabli ne piše – dodjite u MOZZART.Ako promašite koš ili vam košarka ne ide od ruke – mi smo tu,kod nas nema promašaja. To ne piše,ali znak MOZZARTA – upravo znači to. Nema šta: jeftina,pametna,vidljiva, dugotrajna reklama i to na atraktivnim i frekvetnim gradskim lokacijama.
U ovoj kompaniji s pravom kažu – mi smo društveno odgovorini: pomažemo sport !
Više puta pisao sam Ministarstvu sporta i predlagao da oni budu inicijatori da se uvede „kladioničarski dinar“. Nikad nisam dobio odgovor.
A zamislite koliko bi niklo novih igrališta i terena po Srbiji, koliko tabli, golova,mreža,lopti,patika… moglo bi da se nabavi kada bi od svakog tiketa, svih kladionica, samo JEDAN DINAR išao u fond za unapredjenje školskog sporta ?
Dodaj komentar